Kalafior

drzewa, krzewy, kwiaty, warzywa...

Kalafior

Postautor: Cebulka » pn sty 24, 2011 1:55 pm

Kalafior
[14.07] 12:18 jw291
strasznie się martwiłam o kalafiory, że mam tylko same liście, że kwiat mi się nie zawiązuje...tak się wkurzyłam, ze przez tydzień nawet do nich nie podchodziłam...obraziłam się na nie...ale dzisiaj nie wytrzymałam...i co widzę? wreszcie są!!!
**********************************************************************************
[01.04.2008] 14:24 niuuusia
mam pytanie ktore moze dla wielu wyda sie banalne ale ja jestem zielona w jakichkolwiek uprawach i naprawde nie wiem a zalezy mi otóz jestem mama 4 miesiecznego szkraba i chcialam na lato posadzic rozne warzywka dla niej zeby bylo ekologicznie. no i tak; cale przedpoludnie kopalam grządki i wszystko czeka juz przygotowane ale....jestem w szwecji i wszystkie nasionka (marchewka,pietruszka, buraczek, kalarepa,sałata, RZODKIEWKA , kalafior, fasolka) mam ze szwezkiego sklepu i nic nie rozumiem. blagam was powiedzcie mi jak to sadzic. do jednej dziurki jedno ziarenko czy jak? czy moze najpierw w doniczce?? kurde naprawde nie wiem i licze na jakaąś pomoc. Pozdrawiam
********************************************************************************************
[01.04.2008] 14:41 Cebulkaa
Zaglądnij tu - jest fajnie napisane o części warzyw wymienionych przez Ciebie przynajmniej http://www.ogrod-gardener.pl/1/9/warzywa.php
Tak w skrócie:
Marchewkę, pietruszkę, rzodkiewkę i buraki siejesz od razu w rządki do gruntu. Wyobraź sobie mniej więcej docelową wielkośc każdej tej rośliny - w takich mniej więcej odstępach od siebie powinny rosnąć. Z reguły jednak sieje się trochę gęściej, bo nie wszystkie nasiona wschodzą, a jeśli wzejdą za gęsto, to trzeba je poprzewywać, zostawiając tylko silne roślinki w większych odległościach. Rzodkiewkę należy siać rzadziej, bo wshodzi bardzo dobrze (gdzieś czytałam nawet pomysł, żeby siac po jednym ziarenku faktycznie w równych odstępach)