Surfinia

drzewa, krzewy, kwiaty, warzywa...

Surfinia

Postautor: Cebulka » pn sty 24, 2011 12:26 pm

Surfinia
[22.01] 12:50 saginata
A ja mam pytanie-kiedy wysiewać nasionka surfinii??Pierwszy raz zebrałam-tej zwyczajnej i takiej drobniutkiej-i nie wiem kiedy wysiać aby np.na maj były akurat do wyniesienia na balkony.Zbieram różne nasiona-ale tamte wysiewam wiosną w tunelu i potem sadzę na rabaty-a tu jestem zielona:-}
********************************************************************************************
[22.01] 17:10 Werter
Saginato Surfinia ma faktycznie niezwykle drobne nasionka, niektóre znane mi osoby mieszają jej nasiona z piaskiem i dopiero wtedy wysiewają do skrzynek. Inaczej nie spoób wysiać ich równomiernie. Jeśli weźniemy pod uwagę starą ogrodniczą zasadę mówiącą, że nasiona przykrywamy warstwą ziemi równą grobości 3 ich średnic, to w przypadku nasion surfini warstwa ziemi okrywowej winna mieć... ok. 1 mm grubości !!! Proponuję zmieszą je z niewielką ilością suchego piasku, wysiać do skrzynki i uklepać (ewentualnie dodatkowo poprószyć z wierzchu drobnym piaskiem). Niestety mam dla Ciebie i złe wiadomości Ponieważ surfinie należy wysiewać właściwie już teraz, to siewki jakie wzejdą na pewno będą cierpiały na brak dostatecznej ilości światła. W efekcie otrzymamy cienkie i wyciągnięte siewki. Musiałabyś Saginato doświetlać je wieczorami przedłużając tym samym (a w dni pochmurne - uzupełniając) niezbędnie wymaganą przez wszystkie rośliny ilość światła.
*******************************************************************************************
[22.01] 17:27 saginata
Dzięki Werterze-nie wiedziałam kiedy siew-a ziemię już kupiłam.Nasionka jak piaseczek drobniutkie-ale kiedyś uprawialiśmy tytoń-i tez drobniutki- trzeba bylo siać z piaskiem.A raz próbowaliśmy podlewaczką-do wody wsypać nasiona ,dobrze zamieszać i podlać inspekt-wyszło.Ale surfinii mam niewiele-więc ten sposób odpada