Amarylis

Wszystko o ich pielęgnacji i uprawie

Amarylis

Postautor: Samanta » ndz paź 19, 2008 11:29 am

Jestem tutaj nowa i nie bardzo jeszcze wiem jak to forum działa. Obawiam się że piszę ten temat nie tam, gdzie trzeba i proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce. Szukam teraz na forum informacji o amarylisie, to mój nowy nabytek i nie mam zupełnie doświadczenia z tą rośliną. Proszę o pomoc tych, którzy znają dobrze te zachwycające pięknymi kwiatami cebule. Kupiłam już na tym etapie , że jest 5 liści, ale nie rozkładają sie na boki tylko stoją pionowo usatwione jeden za drugim i pęd kwiatowy z takim czubkiem. Liście mają 15 a pęd kwiatowy 19 cm wysokości. Kiedy powróci do mnie aparat, dodam zdjęcie, ale to raczej jeszcze nieprędko.
Awatar użytkownika
Samanta
Weterani
 
Posty: 1868
Rejestracja: sob paź 18, 2008 10:40 pm

Postautor: Onaela » ndz paź 19, 2008 9:13 pm

Samanto-jesteś pewna,że to Amarylis ,a nie Hipeastrum?
Amarylisa nigdy nie widziałam w sprzedaży,ma go Cebulka,przywiozła gdzieś z daleka.;) Chociaż faktem jest,że Amarylisy kwitną latem i moze jeszcze teraz,a Hipeastrum wczesna wiosną.Choć to wszystko pewnie da sie trochę sterować :)
Oj,chyba niepotrzebnie tu piszę,bo Cebulka przeniesie ten temat do doniczkowych i bedzie miała wiecej roboty ;)
Onaela
Weterani
 
Posty: 3761
Rejestracja: pn cze 14, 2010 12:02 pm

Postautor: Samanta » pn paź 20, 2008 4:21 pm

To w takim razie będę szukać w doniczkowych, a pewności nie mam, tyle że tak były opisane na opakowaniach.
Jeśli mówisz do Boga, to się modlisz. Jesli Bóg mówi do ciebie, masz schizofrenię.
Awatar użytkownika
Samanta
Weterani
 
Posty: 1868
Rejestracja: sob paź 18, 2008 10:40 pm

Postautor: Cebulka » pn paź 20, 2008 7:40 pm

Samanto - o ile wiem Cebuka teraz strasznie zagoniona (tak słyszałam [lol] ) ale widzę Onaela dzielnie ją wyręcza [super]